Buscar este blog

viernes, 17 de junio de 2011

Flam de ratafia

El meu sogre té una casa amb gallines, i com podeu comprendre, té molts i molts ous. Total, que l'altra dia el meu xicot va arribar a casa amb una dotzena d'ous, i com que no som molt de truites vaig pensar, he d'aprofitar els ous d'alguna manera, faré flams.

Els flams fets al bany maria m'entusiasmen. M'agrada molt l'aspecte que tenen, tant rústic i amb molt gust a ou. Però no volia fer un flam d'ou normal i corrent, volia fer un flam especial, diferent, ja que, com tots nosaltres fem, m'agrada innovar (per això la nostra afició a la cuina, no?? ;-)).

Per tant, vaig començar a remenar per la xarxa, i vaig trobar una recepta que em va cridar molt l'atenció, de la Mercè de "Cuina per a llaminers", gràcies Mercè per aquesta recepta de flam. Casualment, tenia una mica de ratafia a "l'armari alcohòlic", i vaig decidir fer la prova. Em va encantar, el gust de la ratafia es nota però li dóna el punt just, sense emborratxar-te.

Aquesta va ser la meva versió. Apunteu!!

Ingredients (per 4 flams):

- 300 ml de llet semidesnatada
- 3 ous
- 60 g de sucre integral
- 100 ml de ratafia
- xarop de caramel (tipus Royal)

Procediment:

1. Posar el caramel a cada una de les flameres, la quantitat que més us agradi.

2. Triturar la resta d'ingredients i incorpora'ls a les flameres.

3. Coure al forn preescalfat a 200ºC, al bany maria, durant 25-30 minuts. Sabreu quan està cuit si punxeu el flam amb un escuradents i aquest surt net.

A refredar i a menjar!!


Calories per ració: 250 calories, un postre o berenar genial!!

Un altra dia ho provaré amb algún altra tipus de licor, val la pena experimentar si el resultat és tan bo!

16 comentarios:

  1. Todas las semanas me traen dos docenas de huevos de aldea, y son lo que uso para todo, dulce y salado. La diferencia es enorme, y más se nota en el flan, o en las tortillas.
    Se ve delicioso

    ResponderEliminar
  2. Els flams fets a casa son els millors... i amb els ous frescos, encara mes.
    Petonets.

    ResponderEliminar
  3. ostres nena! quina sort! a veure si un dia li dius al teu sogre que em regali mitja dotzena! jajajajaja. Segur que estava boníssim aquest flam amb el toc de ratafia! molts petonets i bon cap de setmana

    ResponderEliminar
  4. M'apunto a que el teu sogre ens regali ous a la Bordeta! jajajaja Aquests flams han de ser fantàstics amb el toc de ratafia, apuntadet queda!
    Petonets
    Sandra

    ResponderEliminar
  5. Quina sort gaudir d'ous frescos propois :)
    Aquest flam també l'he fet i queda boníssim!

    ResponderEliminar
  6. Roser ,que rico flan preparaste ,me imagino que "ratafia" es un licor ¿verdad?
    Besinos

    ResponderEliminar
  7. Jo també m'apunto a la llista del teu sogre!
    Ara no sé si he tastat mai la ratafia i em sembla que tampoc he fet flams, perdo facultats!
    Bon cap de setmana.

    ResponderEliminar
  8. Pinky, la ratafia es un licor de nueces, muy rico.
    Jo li poso ratafia a l'estofat de llenties, li dóna un toc...mmmm jajajaj
    Els que no heu provat la ratafia us animo a fer-ho. jo els hi robo de muns pares, que el compren quan van a montserrat a caminar, però suposo que en venen a més llocs!! :D

    ResponderEliminar
  9. M'encanten els flams casolans! Quina diferència amb els comprats al súper... I amb el toc de ratafia ha de quedar excel·lents. Al meu cunyat segur que li encantarien, és un devot de la ratafia i mai fa un lleig a un dolç!

    Petons!
    Anna

    ResponderEliminar
  10. Com? De ratafia? Mmmm m'encanta jo també en tic sempre i de tant en tant faig un xupitet, per pair més que res.
    Quina bona pensada fer flams!
    Petons

    ResponderEliminar
  11. Hola, roser, me encanta este flan.
    Hay algunas cosas que no entiendo en el blog, pero para eso está san google, para consultar lo que no entiendo.
    me quedo por aquí y te llevo a mi lista de blogs.
    Besitos

    ResponderEliminar
  12. Un flam com aquest volaria a casa meva, ha de ser boníssim!

    ResponderEliminar
  13. La veritat és que té molt bona pinta. A casa som més de flam de vainilla, però fets casolans deuen ser una altra història. M'apunto la recepta per provar-los.
    Una abraçada!

    ResponderEliminar
  14. Us animo a què el proveu, ja que només són 30 minuts de rellotge tota l'elaboració, i el resultat no és comparable ni molt menys amb els flams comercials!! Tot el què està fet a casa li dóna deu mil voltes a qualsevol altra producte!! petonets a tots

    ResponderEliminar
  15. Delicioso!, me encantan los flanes para el verano es un postre tan refrescante
    Un beso

    ResponderEliminar
  16. Roser, la màquina de fer gelats la vaig comprar al Lidl dies enrrere. Nomès val 19,99 i diuen que va molt bé.El problema es que s'acaben de seguida, jo l'any passat vaig anar al cap d'una hora d'obrir i ja no n'hi havien. De tota manera, mira-ho, que igual encara la trobes.
    Petonets

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!