Buscar este blog

miércoles, 27 de julio de 2011

Quiche de civada i carbassó

L'entrada d'avui va dedicada a totes aquelles persones que els hi agrada cuidar-se menjant, i disfrutar de plats sabrosos, plens de vitamines i d'energia, per rendir al màxim al llarg del dia.

Aquesta recepta l'he tret del blog DIETSALUD el blogSIN, un soprenent i agradable descobriment, on hi poden disfrutar tant persones amb problemes d'intoleràncies com tots aquells que disfruten menjant!

Era la primera vegada que feia una quiche, i la veritat és que la massa d'aquesta no té res a veure amb la quiche original, però considero que la millora sens dubte. Em va agradar tant que em vaig menjar la meitat d'aquesta que veieu a la foto, i això que en surten 4 racions. La repetiré aviat, d'això n'estic segura.

Ara només falta que aneu a la vostra botiga de dietètica, i carregueu la cistella amb tots aquests ingredients anotats a sota, només necessiteu 45 minuts del vostre apreciat temps per gaudir d'un àpat sorprenent, que el paladar i l'estomàc us agrairà!

Ingredients (per 4 persones):

PER LA BASE:

- 100 g de flocs de civada
- 40 g de margarina dietètica
- 50 g de clares (o un ou sencer)
- herbes provençals

PEL FARCIT:

- 1/2 ceba ecològica
- 1 carbassó ecològic (300g)
- 1 ou + 1 clara
- 150 ml de "llet" de soja
- 1 cullerada sopera d'oli d'oliva extra verge

Preparació:

1. Per fer la base, barrejarem tots els ingredients amb les mans, fins que quedi tot ben integrat i homogeni. Tingueu en compte que no es formarà cap massa compacte i queda força enganxifós als dits, per això heu d'anar col·locant la massa en compte en un motlle d'alumini, de manera que quedi la base i un centímetre de la paret coberta de la civada amb la mantega, les clares i les herbes. No us preocupeu si queda algún foradet.

2. Ho courem al forn preescalfat a 200ºC durant 15 minuts.

3. Mentre es cou la base, procedirem a fer el farciment. Tallarem en juliana la ceba i el carbassó i els "ofegarem" a una paella tapada, amb una mica d'oli, durant 15 minuts, de manera que quedin les verdures cuites però no fregides. Si volem, podem treure la tapa els últims 5 minuts, perquè agafin una mica de color daurat.

4. Triturarem la llet amb l'ou sencer i la clara, i afegirem aquesta mescla a la paella on hi tenim les verdures. Mesclarem bé.

5. Evocarem la mescla de verdures, llet i ous a la base de civada ja cuita, i ho tornarem a coure al forn preescalfat a 200ºC durant uns 30 minuts, depenent del forn.

6. Deixem refredar i servim.

DELICIOUS!!

Calories per ració: 220 calories sanes, energètiques, i molt gustoses.

ANIMEU-VOS A PROVAR-LA QUE NO US EN PENEDIREU!

BON PROFIT!

12 comentarios:

  1. Bueno, tiene un puñadito de calorías... pero mira, de perdidos al río, se ve delicioso!!

    ResponderEliminar
  2. Sa i deliciós? Què més es pot demanar!! m'encanten les quiches!
    Petonets
    Sandra

    ResponderEliminar
  3. esta muy bien esta quiche mas natural imposible,buena se ve y seguro al gusto tambien.voy a ver el blog que citas
    peto
    miquel

    ResponderEliminar
  4. La veritat es que fa molt bona pinta!!!! Sana i bona.
    Petonets

    ResponderEliminar
  5. diria que mai he cuinat amb civada... n'hauré de comprar!!! la propera vegada m'avises i em menjo jo l'altre meitat!!! jijijiji. Petonets

    ResponderEliminar
  6. Quina currada, has fet la massa i tot! Jo sempre la compro feta, així m'estalvio una mica de feina. Aquesta massa de civada és molt interessant. L'altre dia també vaig comprar a l'herbolària que vaig una mica de civada i la poso al iogur. És molt saludable!
    Petons

    ResponderEliminar
  7. Nunca he probado la base de avena, pero es una propuesta muy interesante. El relleno de la quiché me encanta.
    Besitos

    ResponderEliminar
  8. Si tenim una recepta bona i nutritiva, què més volem!
    No he cuinat mai els flocs de civada i no hauria pensat mai a fer una quiche amb ells, el que jo dic: sempre aprenem coses noves i m'encanta!
    Petons.

    ResponderEliminar
  9. Que rica y con ingredientes bien naturales ,tiene que estar estupenda Roser
    besinos

    ResponderEliminar
  10. Me gusta mucho!, y para ser la primera te ha quedado de lujo.
    Rica, y tan sana!
    Un beso

    ResponderEliminar
  11. M'encanten les quiches1 I aquesta, a més de sana, té una pinta estupenda!

    Petons!
    Anna

    ResponderEliminar
  12. HOLA, esa quiche tiene una pinta muy buena y la verdad la base de avena no la prove nunca, me voy a quedar un rato por aqui, me voy hacer seguidor y te invito a que pases por el mio. saludos

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!