Buscar este blog

sábado, 15 de octubre de 2011

Nyoquis de moniato amb salsa de formatge

Doncs aquí us presento la meva aportació al repte mensual de la "recepta del 15", on el moniato era l'ingredient principal.

És durant aquesta època que la gent s'atipa a menjar moniatos i castanyes (tot i que aquest any, les castanyeres van amb biquini), en canvi jo, em decanto més pels panellets...a veure si trec temps de sota les pedres per fer-ne, de moment ja he tingut l'excusa perfecte per preparar un plat deliciós amb moniatos, que no és poc. A veure quin serà el pròxim!

Sincerament em feia una mica de por aquest plat, perquè no sabia si lligaria gaire bé el formatge amb el gust dolç del moniato, però sí que lliga, el contrast de sabors és sorprenent i gustós al paladar.

Ingredients (per 3 persones):

- 500 g de moniato cuit al forn
- 120 g farina de fajol

PER LA SALSA DE FORMATGE:
- 600 ml de llet semi desnatada
- 75 g de formatge de cabra
- 125 g de philadelphia 

- Porradell per decorar


Preparació:

1. Barregem amb una forquilla els moniatos cuits i pelats amb la farina, fins que quedi ben integrada i  homogènia.

2. Mentrestant, posarem una olla amb molta aigua a bullir.

3. Per fer la salsa, batem en un cassó directament la llet i els formatges, i deixem escalfar  fins que bulli. Remenem perquè la salsa sigui homogènia. Reservem.

4. Quan l'aigua de l'olla bulli, hi tirem boletes en forma de nyoquis, que haurem fet amb la pasta de moniato i maizena, i quan aquests surin a la superfície de l'aigua significa que ja estan cuit. Els escorrem i emplatem.
5. Per emplatar, posem els nyoquis al centre del plat i la salsa de formatge al voltant, decorem amb unes fulles de porradell.

Deixeu una salsera amb la resta de la salsa sobrant perquè us asseguro que en demanaran més, és deliciosa!!

Feia temps que no preparava nyoquis, normalment eren de patata, i m'ha agradat innovar amb aquesta recepta. 
També ho podeu presentar dins un got d'aperitiu, amb un parell de nyoquis dins i la salseta com a sopa...que bo!!

Això dels concursos de reptes és un gran descobriment!! Seguiu així que em feu millorar com a cuinera i com a persona (sobretot em feu treballar la imaginació). Gràcies i que aprofiti!!!


Per cert, com que ja fa un temps que ens coneixem (i encara sóc molt jove per tenir fills), us vull presentar la meva "filla" que avui fa 12 anyets!!! Fa molt temps que està amb mi i, com podeu apreciar a la foto, no viu malament, oi? Felicitats Lluna!!! 

29 comentarios:

  1. Ole, ole!! Ens hem llegit el pensament, eh Roser? Quins nyoquis més deliciosos, m'encanten!! Ah, moltes felicitats a la Lluna, es veu que és tota una senyora! jejeje
    Moltes gràcies per participar bonica!
    Petonets
    Sandra

    ResponderEliminar
  2. Moltes felicitats per la Lluna!! Sembla que viu prou be...jejej
    Uns nyoquis molt originals, amb moniato!! Té que ser un gust provar-los!
    Petons

    ResponderEliminar
  3. Segur que la Lluna viu com una reina!!! què guapa!! i els nyoquis apuntats! bon cap de setmana!

    ResponderEliminar
  4. Uns nyoquis diferents i segur que molt bons, m'has deixat intrigada amb la salsa de formatge, ha de combinar molt bé amb molts plats. Felicitats a la Lluna es molt maca!

    ResponderEliminar
  5. Quins gnocchis més originals i m'agrada això de combinar-los amb formatge blau. El contrast deu ser molt bó: la dolçor del moniato amb el punt més salat i fort del formatge blau segur que queden genials.
    Petons

    ResponderEliminar
  6. Els nyoquis han triomfat en aquesta convocatòria. Fantàstics. I la Lluna està esplèndida amb aquests 12 anyassos. Felicitats per ella. Es mereix uns nyoquis, no? :)
    petonets i gràcies per participar!

    ResponderEliminar
  7. los nyoquis esatn triunfando hoy en la redo y este version tuya con la crema de queso buenisima

    peto

    ResponderEliminar
  8. Yo también tengo una "hija" que este año también cumple 12 años, vive como una reina , y por eso precisamente se llama así, Reina.
    EL boniato lo conocemos nosotros como batata y se usa tanto en la cocina como en la repostería.
    Besitos

    ResponderEliminar
  9. ooooooooo, que guapa és la Lluna!!! jo tenia el Chicky, però l'any passat ens va deixar amb quasi 19 anys!!!! suposo que ha tastat aquest súper plat, no???? ajjaajaj. petonets

    ResponderEliminar
  10. Quina casualitat, heu coincidit amb la recepta de la Sandra dels Fogons de la Bordeta :)
    Han de quedar uns nyoquis molt més bons que els típics de patata, i amb la salda de formatge han de lligar molt bé.
    Felicitats a la Lluna! ;)

    ResponderEliminar
  11. Roser ,un plato muy bueno y la salsa tiene que estar estupenda
    besinos

    ResponderEliminar
  12. Quina nyoquis mes bons noia!!! Jijiji... I la lluna es monissima!! ;)
    Petonets

    ResponderEliminar
  13. Lluna lluneta, apa! quin nyoquis que s´ha fet la mama per celebra el teu aniversari...El nyoquis guanyen per golegada. Serà qüestió de fer-los ja!

    ResponderEliminar
  14. Més nyoquis.M'agrada molt com queden, al final em posaré a fer-ne demá mateix...
    Felicitats Lluna! es nota que ets la reina de la casa!!!!
    Petonets.

    ResponderEliminar
  15. Que bonica la gosseta!!!! fan molta companyia oi? Els nyoquis genials, ja és la 3a que veig i m'esteu fent una enveja... i la salsa també!! petonets guapa!!

    ResponderEliminar
  16. Mmmm... crec que és una combinació fantàstica amb el formatge. Una recepta boníssima. Me l'apunte. M'ha fet gràcia això de les castanyes, ací a València no fem la castanyada, però pel carrer hi ha tot l'hivern paradetes de castanyes i l'altre dia ens vam riure perquè estaven torrant castanyes en la calor que feia, era graciós veure gent menjant castanyes amb mànega curta. Felicitats a la LLuna. Besets.

    ResponderEliminar
  17. A mi m'agraden molt els nyoquis però no n'he fet mai i amb salsa de formatge han d'estar boníssims. Felicitats a la lluna!!

    ResponderEliminar
  18. Oh!! Nyoquis!! A casa ens encanten. M'emporto aquets deliciosa recepta. A més aquest ckntrast que dius dolç-salat ha de ser boníssim
    Petonets guapa

    ResponderEliminar
  19. Entre tu i la Sandra m'heu fet venir unes ganes de provar aquests nyoquis de moniato immenses!!! Segur que són mooolt millors que els de patata! I amb la salseta...
    I que maca que està la Lluna!
    Petons!

    ResponderEliminar
  20. No he probado el boniato, pero tiene que estar bien rico en esos ñoquis, tu perrita es preciosa.
    Un besito

    ResponderEliminar
  21. Felicitats a la Lluna! Es veu una gosseta molt maca i molt ben cuidada... També tindrà ració de nyoquis? Jeje!

    Petonets!
    Anna

    ResponderEliminar
  22. Hola Roser.
    Primer de tot donar-te les gràcies per la visita a la Lionesa.
    La teva proposta del moniatos m'agrada molt, i l'acompanyament de la salsa perfecta.
    Bona cuina

    ResponderEliminar
  23. M'han agafat ganes de tastar aquests nyoquis. La versió gotet m'ha agradat molt. Molt bonica la Lluna. Petonets!

    ResponderEliminar
  24. Quina "filleta" més maca que tens!!!
    Quan he vist la proposta de la Sandra ja m'ha agradat molt. Ara amb la teva ja veig que hauré de preparar nyoquis de moniato!!
    Petons!

    ResponderEliminar
  25. Doncs de moment tens una "filla" molt guapa!
    Jo només he fet una vegada gnocchis de patata, però no crec que repeteixi...
    Petonets.

    ResponderEliminar
  26. Qué original y bueno. Como siempre Roser, eres una máquina. Un abrazo

    ResponderEliminar
  27. Qué receta tan rica, es muy original, es una manera sorprendente de comer moniato, me ha gustado muuuuucho

    Per molts anys Lluna!!!!!

    Abrazos

    ResponderEliminar
  28. m'agrada molt fer nyoquis...m'apuntaré la recepta a veure si em surten tan macos!! :-)

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!