Buscar este blog

miércoles, 12 de octubre de 2011

Pastís de crema de turró, yema i figues

¿Quién da más?
Aquest pastís és totalment improvitzat i inventat (ja sabeu que m'agrada això de fer experiments). I està realment deliciós. El tema va ser el següent:

Divendres passat va ser el meu sant, i tot i que jo no celebro els sants (per això no vaig dir res), els meus pares i la meva àvia sempre troben alguna cosa per regalar-me i celebrar. Coses de família. El fet és que el dia següent, era (i sempre és) l'aniversari del meu pare i de la meva àvia, i per agrair la seva generositat vaig improvitzar un pastís, a partir d'un bescuit comercialitzat (amb bons ingredients, per descomptat) i una barra de turró de xixona que sempre tinc al rebost (per si de cas).
El faig fer la mateixa nit, i el dia següent només vaig haver de decorar-lo!

Voleu veure'l?? Apunteu-lo que val la pena. No us espanteu pels ingredients, que la majoria els teniu per casa i són màxim 30 minuts de preparació, us ho prometo!!

Ingredients:

- Bescuit o pa de passic (comercialitzat)

PER LA CREMA DE TURRÓ:
- 250 g de mascarpone
-200 g de turró de xixona

PEL L'ALMÍVAR:
- 100 ml d'aigua mineral
- 100 ml de sucre blanc
- Moscatell o mistel·la (opcional)

PER LA YEMA:
- 3 ous (200g)
- 200 g de sucre blanc
- 10 g de maizena
- 75 ml d'aigua mineral

PER DECORAR:
- Figues madures
-Atmetlles garrapinyades
- Sucre blanc (per caramelitzar amb el cremador)


Preparació:

1. Primer de tot heu de tallar el bescuit o el pa de pessic per tenir 3 capes.

2. Seguidament preparem l'almívar posant els ingredients en un cassó, i deixarem que bulli durant 5 minuts. Apartem, i amb una cullera emborratxem les 3 capes del bescuit amb l'almívar. Reservem.

3. Per fer la crema de turró, esmicolarem el turró amb la batedora (amb la funció de triturar), i ho barrrejarem amb el mascarpone, de manera que quedi ben homogeni. Afegim la meitat de la crema a una de les capes del bescuit, i la resta a l'altra capa. Finalment hi posarem la capa superior i farem una mica de pressió per tal que quedi tot ben enganxat. Reservem.

4. Per la yema, batrem els ous amb l'aigua i ho colarem. Barregem el sucre amb la maizena i, finalment, integrarem els 4 ingredients en un cassó que posarem al foc fins que bulli i espessi. Deixarem refredar.

5. Un cop fred, posarem la yema per tota la superfície del pastís (per sobre i pels voltants). I per acabar, procedirem a decorar-lo.

6. Pelarem figues i les tallarem en rodanxes. Les enganxarem pels voltants del pastís, aixafant-les una mica, perquè quedin ben enganxades amb la yema. A part, triturarem atmetlles garrapinyades i ho col·locarem per la superfície, al voltant de les figues.

7. Al moment de servir només caldrà posar-hi sucre blanc i cremar-ho amb el cremador.

Veieu el tall???  Bonísssiiiimm!!!!


VARIACIÓ: Si no és temporada de figues es pot utilitzar mermelada de qualsevol fruita vermella, perquè li doni color al pastís, inclús podeu jugar amb les 4 cares del pastís i posar una mermelada diferent a cada una d'elles! Us imagineu?? Se m'acaba d'acudir i m'agrada la idea, ho provaré!

Espero que el proveu, que sembla molt laboriós, però us asseguro que no ho és (sobretot perquè el bescuit ja està fet). Que aprofiti!!!!

21 comentarios:

  1. Tiene un corte maravilloso!!!
    Impresionantemente rica

    ResponderEliminar
  2. Felicitats atrassades!!! Un pastís molt bo amb aquesta combinació d'ingredients. Deliciós!!!
    Petonets guapa

    ResponderEliminar
  3. Felicitats per tu i la teva familia, per ser improvisat deunidó, que bo!

    ResponderEliminar
  4. Caram, per ser improvisat, deu ni do el que vas fer.
    Moltes felicitats als "cumpleanyeros"
    Petonets.

    ResponderEliminar
  5. Estupenda tarta, la verdad es que el corte que tiene luce estupendamente.
    Felicidades a tí a tu familia.
    Besitos

    ResponderEliminar
  6. Els pastissos improvitzats són els més gustosos i sorprenents. La combinació ha de ser boníssima per força, ben llaminera com a mi m'agrada ;)
    Petons i felicitats a tots tres!

    ResponderEliminar
  7. Tiene muy buena pinta y en la foto del corte se vé perfectamente sú textura! Seguro que estaba de muerte!

    ResponderEliminar
  8. Uau, aquest pastís porta de tot! Ha de ser una combinació boníssima.
    Ideal per celebrar com cal tants aniversaris i sants, je je je...

    ResponderEliminar
  9. Felicitats a tots, per a tu també, que els vas fer un pastís boníssim, amb uns ingredients de luxe!!!i ben aprofitat... !

    ResponderEliminar
  10. Lo primero es lo primero: ¡¡Muchas felicidades a todos!! Aunque sea un poco tarde

    A veces lo improvisado es lo que mejor queda, este pastel que ha quedado genial

    Abrazos y buen día

    ResponderEliminar
  11. Menuda improvisación más rica,así da gusto celebrar cumples y lo que sea. Muchas felicidades atrasadas...
    Un besito

    ResponderEliminar
  12. Moltíssimes felicitats! mira que tinc amigues que es diuen Roser, i ni em vaig enrecordar!!! 8( molts petonets bonica

    ResponderEliminar
  13. Jo tampoc no el celebro mai el sant, però sempre hi ha algu que et vol fer algun detallet o algo...
    I quines idees més bones que tens!! Quin pastis mes bo que t'ha sortit, bueno no le provar per dri si estava bo però en fa tota la pinta!!jejejj
    Felicitats!!
    Petons

    ResponderEliminar
  14. Noia, una improvisació superapuntadíssima...Jo a aquestes alçades no em queda turró...si que et duren al rebost, je, je, je...

    ResponderEliminar
  15. Caram! Aquest pastís és una bomba! El teu pare i la teva àvia en deurien quedar ben contents... Visca les improvisacions!!!

    Fins aviat!
    Anna

    ResponderEliminar
  16. Un pastís ben complert!! Segur que que estava boníssim!!

    ResponderEliminar
  17. Quin pastís més bo,mare meua¡¡¡
    Moltes felicitats per els cumpleanyers.
    Un petó ben gran.

    ResponderEliminar
  18. Roser, felicitats a tu pel sant i al teu pare i àvia pel seu aniversari!! I felicitats a tu també per aquest pastís-experiment-que-t'ha-quedat-fantàstic-i-boníssim!!! :D
    Petons!

    ResponderEliminar
  19. Felicitats a tots, quin munt de celebracions! El tall es veu molt xulo, com deurieu gaudir. Visca la improvització.
    Petons.

    ResponderEliminar
  20. Que bo roser!!! Segur q a la familia les hi va encantar!! Moltes felicitats a tots! ;)
    Petons

    ResponderEliminar
  21. Que rico se ve ..FELICIDADES A TODOS ...BSSSSMARIMI

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!