Buscar este blog

lunes, 7 de noviembre de 2011

Crep salada "my favorite one"

Us agraden les creps?? A mi m'encanten, tant dolçes com salades. 
La massa de les creps me la va ensenyar una amiga ja fa molt de temps, una vegada que va venir a casa dels meus pares a fer-me el dinar, perquè jo estava malalta....és una crack com a persona y com a cuinera, llàstima que el pas del temps i les amistats ens han fet allunyar. Però des d'aquell dia les creps formen part de la meva cuina, i ja era hora que pengés alguna de les receptes al blog!

Vaig començar amb creps dolçes, les untava amb llet condensada (mmmmm...), mel, mermelada o, simplement, sucre. Ja sé que pensareu "i de xocolata??", doncs no, perquè no m'agrada gaire la xocolata, però en conec més d'un que s'hi posa nocilla... Més endavant vaig anar experimentant amb les creps salades, sobretot la de pernil dolç i formatge!! És la millor en diferència!! I sabeu quan més em vé de gust? Després d'una nit de farra....és la millor medicina!!

El farcit que avui us proposo és el meu nou preferit!! La barreja d'ingredients m'agrada molt i, tot i portar maionesa, és molt suau, gustosa i de fàcil digestió!

Ingredients:

PER LES CREPS (surten 5 creps grandetes):
- 150 ml de llet soja (o normal)
- 80 g farina integral d'espelta (o normal)
- 1 ou
- 20 g d'avellanes torrades
- alfàbrega, pebre negre i pebre vermell

PEL FARCIT:
- tonyina al natural
- ou dur
- xampinyons
- enciam
- maionesa


Preparació:

1. Primer farem les creps, posant tots els ingredients a un vas i triturant-ho bé, fins que quedi una massa homogènia. Deixar reposar a la nevera.

2. Mentrestant farem el farcit, en un plat barrejarem la tonyina esmicolada, l'ou dur tallat ben petit, els xampinyons saltejats tallats en làmines, l'enciam també ben tallat i la maionesa al gust (jo n'hi poso força). Reservem.

3. I, finalment, fem les creps, en una paella amb una mica de mantega o oli (només una gota), posarem part de la massa, que quedi ben fina, i deixarem coure. Quan estigui daurada per un cantó, li donarem la volta i deixarem que es dauri lleugerament. Apartem i seguim així fins acabar amb tota la massa.

4. Un cop tenim les creps llestes, les farcirem i ja les podem degustar!!


Aquesta mena d'àpats són un sopar perfecte pel meu gust!!
Com ja sabeu, les creps són molt versàtils i les podeu farcir de qualsevol cosa que se us ocurreixi (espinacs a la catalana, samfaina amb sardines o anxoves, salmó amb mascarpone.....)

Aquest farcit que hi he posat és el que normalment hi poso als xampinyons farcits o ous farcits! També podeu tallar la crep a trossets, punxar-la amb un escuradents i convertir-la en un pintxo!

Per cert, una CONSULTA!! -- els gofres m'agraden molt, però només en menjo en llocs especialitzats perquè no hi ha manera que trobi una gofrera!! Algú sap d'algún lloc on la pugui comprar? Sobretot busco aquelles gofreres de forats profunds i quadrats! 

Bon profit!!!!


30 comentarios:

  1. A mi també m'agraden molt les creps!! La teva recepta de la massa em sembla molt bona, no l'havia vist mai, i el farcit...deliciòs!!! Una molt bona combinació.
    Petonets

    ResponderEliminar
  2. con los creps siempre se hacen buenas combinaciones y muy buenas como esat tuya de hoy
    lo siento no se donde puedes encontrar los moldes de los gofres
    peto

    ResponderEliminar
  3. Tienes razón Roser, somos almas gemelas en cuanto a comida se refiere, jaja... Me encantan estos creps. Yo casualmente hice el fin de semana, si es que estamos sincronizadas. Un besazo guapa.

    ResponderEliminar
  4. Pues a mi me gustan mucho los crepes pero no tengo costumbre de hacerlos en casa, y no sé el porqué, el tuyo se ve delicioso y la masa con avellanas muy original.
    Lo de la gofrera,a mi me la regalaron es un 3 en 1 sandwchera, plancha y gofres, pero nunca los he hecho, creo que la compraron por internet.
    Un besito

    ResponderEliminar
  5. Roser,a mi tambien me encantan los creps rellenos y hasta solos ,estos tuyos tienen que estar buenisimos
    besinos

    ResponderEliminar
  6. A mi tb m'agraden molt les creppes. Que curiosa la recepta de la massa, me l'emporto.
    Petonets

    ResponderEliminar
  7. A vegades, al Lidl, venen una gofrera amb forats profunds,com tu dius.
    Tambe crec que, al c/de Sants(que hi ha de tot).... em sembla que hi ha una botiga que en tenen. Si t'interesa o puc preguntar.
    pero tota aquesta informació, a canvi d'una creep, pero jo de xocolata!!!!
    ja et dire alguna cosa.
    Petonets.

    ResponderEliminar
  8. Me encantan lass creps, pero tengo que confesar que las como poco por lo que engordan. Ese rellenito que les has puesto tú desde luego que debe estar riquísimo
    Lo de la gofrera, no se, pero mírate en el lidl que suelen tener ese tipo de cacharros
    Besitos

    ResponderEliminar
  9. Estupenda esta receta,yo tengo editadas algunas de crepes si te apetece pasa y las ves. BEsitos

    ResponderEliminar
  10. En Gijón había una crepería, todo eran crepes, saladas y dulces, nada más ;) estaba rico, pero salías un poco hasta las cejas... me encanta la tuya

    ResponderEliminar
  11. A mi també m'encanten les creps, dolces o salades! I aquest farcit que ens proposes ha de quedar gustós i melós....mmmm....

    Això de la gofrera, crec que a la majoria de botigues on venen estris de cuina n'hi ha... crec que és fàcil de trobar, no?

    ResponderEliminar
  12. GEMMA, no sabia que al c/de sants hi ha de tot....hauré d'anar a donar un cop d'ull! Si pases per casualitat i m'ho preguntes em faries un favor!!

    Gemma,de moment porto un any buscantla a botigues de tot tipus i no l'he trobat...per això demano ajuda! jaja Les tenen amagades!!!

    petons

    ResponderEliminar
  13. Con ese relleno también es la mía , se ve de muerte lenta
    mil besosssss

    ResponderEliminar
  14. Todos los tipos de creps en nuestra casa son muy bienvenidos! Tú idea me parece estupenda!
    Besos

    ResponderEliminar
  15. síiiiiiiii, m'encanten!!! però més amb Nutella! encara que aquest salat no et diria pas que no!!! petonets

    ResponderEliminar
  16. Si que m'agraden, dolços i salats, i la massa amb avellanes ha de ser molt rebona!
    Quan arribes de marxa tens força per posar-te a fer crepes????????????
    Petons.

    ResponderEliminar
  17. jajjaa Nooo!! les comproo!!! sempre que és possible....sinó em conformo amb un croissant...jaja! alguna vegada sí que ens hem posat a fer pizza abans d'anar a dormir....el que fa la gula....jaja

    ResponderEliminar
  18. Me ha encantado la masa de tus crepes, tiene una pinta espectacular, y te la voy a copiar seguro...
    Yo soy más de crepes salados (bueno, en general soy más de salado que de dulce, jejeje). Pero es que me encanta la combinación de la masa del crepe con queso, jamón, pollo, salsas distintas...¡qué bueno!.
    Un beso, guapa.

    ResponderEliminar
  19. Fins ara sempre he menjat les crêpes dolces, però amb aquest farcit tan bo... qui pot resistir-se?
    Petons

    ResponderEliminar
  20. A casa el rei dels creps és en Marcel i a mi el que més m'agrada és el de formatge i pernil. Li passaré aquesta recepta teva, té molt bona pinta.

    ResponderEliminar
  21. Jo sóc de les que es tornen bojes per una crep de xocolata negre, però cada vegada m'estic aficionant més a les salades, on visc ja fa temps que hi ha una creperie i les fan molt bones. Intentarè fer la teva recepta.
    No he vist mai on vènen gofreres, però estarè atenta ;)

    ResponderEliminar
  22. Hola guapa tu

    hummmm, m´encanta, a la casa en faig moltes vegades, tant dolços com salats, i el teu està de 10x10

    mil petonets Susanna

    ResponderEliminar
  23. On hi hagi una bona crep salada, que s'apartin les dolçes per un instant. Aquest estiu em vaig encapritxar de provar una crep bretona salada, i un cop la vaig trobar vaig disfrutar com una cria.
    Aquesta teva m'agrada i molt, és de les que em podria preparar per mi en els meus dinars solitaris, jejeje.
    De tendes amb gofreres en pots trobar online mateix, i sé d'ua de granollers que segur que la trobes a més d'un lloc que es diu CULINARIUM.
    Espero que et serveixi, petons!

    ResponderEliminar
  24. M'has matat, et poses a cuinar crepes quan arribes de festa? Jo un got d'aigua i al llit! jajajaja Segur que estan boníssimes, m'ha agradat molt la massa!
    Petonets
    Sandra

    ResponderEliminar
  25. Les crêpes m'agraden, sobretot dolces. Fa molt temps que de salades no en tasto. Crec que ja és hora que ho faci. Aquest farcit és deliciós. Mmm!

    Una abraçada!

    ResponderEliminar
  26. Esa crepe tiene que ser deliciosa. Como a ti me interesan lo grofes pero aún no he encontrado donde comprarlo.
    Un abrazo.

    ResponderEliminar
  27. Lo bueno que tienen es que admiten muchos rellenos, este que has escogido es ideal

    No sé dónde podrías encontrar lo de los gofres

    Un fuerte abrazo Roser

    ResponderEliminar
  28. Jo també vull una crep a canvi d´una crep..La setmana vinent he d´anar a Soler Graells si puc t´ho miro...
    M¨agrada molt aquest farcit. Jo sóc una fan dels sandwitx vegetals i per a mi seria un canvi d´embolcall deliciós.

    ResponderEliminar
  29. No m'estranya que sigui "your favorite one". Aquesta farsa és ideal!!!! El proper cop provaré això de la llet de soja...

    Petons!
    Anna

    ResponderEliminar
  30. Gràcies per tots els comentaris i els llocs que m'heu aconsellat on puc trobar la gofrera!! els miraré, us ho asseguro, i si ho trobo ja us ho faré saber amb una recepta de les que a mi m'agraden!! petonets

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!