Buscar este blog

martes, 12 de marzo de 2013

Rotllets d'olivada i formatge amb salsa de tomàquet

M'encanta la pasta brick! Per mi és com la massa de full, versàtil i la pots fer servir tant de dolç com de salat! Però aquesta té un plus! El cruixent és "lo más!!".

L'altre dia vaig voler organitzar un sopar temàtic sobre Grècia. El segon plat va ser una moussaka, que aviat publicaré, i el primer va ser aquesta amanida deconstruïda grega. No sé si m'ho invento, però per mi, una amanida grega dur tomàquet, olives negres i formatge tipus feta. Aquesta que us presento conté aquests 3 ingredients però col·locats d'una forma força peculiar.

Ingredients:

- 8 fulles de pasta brick
- 150 g formatge cubiquesos Hochland
- 100 g d'olives negres sense pinyol
- 1/2 ceba tendra
- Julivert
- Margarina o mantega

 
Preparació:

 1. Per fer el tapenade d'olives negres triturem, amb l'ajuda d'una picadora, les olives negres, la ceba tendra i el julivert.

2. Agafarem una fulla de pasta brick i hi afegirem uns quants daus de formatge i una mica de la pasta d'olives negres, escampada. Tancarem com si es tractés d'un cigar, i el pintarem amb mantega desfeta. I així successivament, els anem disposant sobre un paper de forn, a la safata de forn.

3. Quan els tenim tots preparats, els coem al forn preescalfat a 200º fins que la massa agafi color daurat. Vigilant que no es cremi.

4. Els servim juntament amb salsa de tomàquet casolana, com a salsa dip per sucar-hi els cigars.

Us agrada la idea!?

Doncs encara està més bona!!!

Bon profit!

26 comentarios:

  1. Doncs sí, m'encanta la idea!! Això, més que una amanida, sembla una delicatessen!! Fa poc que he descobert la pasta brick i estic amb tu, és genial!! Petonets, guapa

    ResponderEliminar
  2. Una idea genial!! El formatge és la meva perdició.... les olives negres....val més que no les compri perquè mai arriben a casa i aquests aperitius cruixents em tornen boja, així que un aperitiu 10 Roser!! Em convides? jejeje
    Petonets maca i molta sort en el teu nou projecte ;)
    MAR, de EQNME

    ResponderEliminar
  3. Una delicia!! Una combinació molt original.
    Petons

    ResponderEliminar
  4. Hola Roser! A mi també m'encanta la pasta brick, però mai l'he provat amb aquest farcit i amb la pinta que té... que ha d'estar boníssim, ara mateix me l'anoto ;)

    Una abraçada!

    ResponderEliminar
  5. A mi també m'agrada molt la pasta brik, queda genial! Aquest farcit el tindré que provar, sembla tant bo! petons

    ResponderEliminar
  6. Em sembla una versió encara més bona d'una clàssica amanida grega, a mi tots els cruixents tipus pasta fil·lo o pasta brick m'encanten!

    ResponderEliminar
  7. A mi també m'agrada moltíssim jugar amb la pasta brick i si m'hi poses formatge evidentment un 10. Ara resto a l'espera de la moussaka.

    Petonets

    ResponderEliminar
  8. Mmhhhh que pinta mas rica! Muy buena combinación!
    Un abrazo guapetona!

    ResponderEliminar
  9. Aquest rotlles ideal per un sopar informal.
    Petons

    ResponderEliminar
  10. Jo me están entrando unas ganas de merendar loca, menudo aspecto rico y que buena combinación el crujiente con su rico relleno y esa rica salsa. Ñam
    Vengo a invitarte al concurso que he organizado para celebrar el tercer cumpleaños de mi blog, va de dulces y me encantaria que participaras compartiendo tu receta dulce estrella, el premio es muy chulo, es una forma de agradeceros a todos los que me visitáis vuestros comentarios y amistad. Si te pasas por mi blog puedes ver las bases.
    Anímate a compartir tu receta dulce estrella, al final con todas las recetas haré un recetario dulce en pdf para que todos podamos descargarlo.
    Un beso enorme y gracias por estar ahi
    Carmen
    www.elpucheretedemari.blogspot.com

    ResponderEliminar
  11. Roser a mi tambien me encanta esa pasta ,te quedaron unos rollitos estupendos ,seguro que estaba buenisimos
    besinos

    ResponderEliminar
  12. A mi también me vuelve loca ese punto crujiente que tiene y con ese relleno, de escándalo que tiene que estar
    Besitos

    ResponderEliminar
  13. Tinc un paquet d'aquesta massa a la nevera!!!! Gràcies per la ideaaaaaa!!!
    Salut!

    Olga

    ResponderEliminar
  14. Aquets rotllets estan de mossegada...!!!
    Petonets.

    ResponderEliminar
  15. Molt bona idea! Té una pinta! Mmmmm!
    Marta

    ResponderEliminar
  16. Els cruixents són tan bons. I donen un resultat excel·lent a taula.
    Nani

    ResponderEliminar
  17. una combinación fantástica y bueno por dentro y por fuera
    peto

    ResponderEliminar
  18. Un plato genial Roser, estoy contigo esa masa es deliciosa, bueno para mi, cualquiera que cruja un poco o esté a capas, me chiflan. Tus amigos tienen que estar megaencantados contigo, con estas cenas tan ricas. Besos

    ResponderEliminar

  19. Buenos días Roser. Que fantásticos rollitos que nos has preparado, con ese relleno de queso y olivas, tienen que estar de vicio y si encima lo acompañas con esa rica salsa casera de tomate, mejor ni hablar.
    Un beso Paco

    ResponderEliminar
  20. Muy sencillito y gustoso, seguro que para un aperitivo o para comer da muy buen resultado, te copio la idea.
    Anyol blog

    ResponderEliminar
  21. quins rollets més bons i cruxients, bsts

    ResponderEliminar
  22. La pasta brick ens dona tantes satisfaccions a la cuina. Aquestos rollets me semblen bonissims.

    ResponderEliminar
  23. Quina imaginació tens Roser! A mi també m'encanta la pasta brick (és com ara la pasta de full, que és igual amb què ho facis, dolç o salat, sempre queda boníssim).
    Una idea genial, també me l'apunto! (m'estàs donant feina...).
    Petons!

    ResponderEliminar
  24. Que bons roser, l'olivada m'agrada moltíssim i la pasta brick és un invent espectacular!!!

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!