Buscar este blog

lunes, 21 de julio de 2014

Pastís mousse de préssec... lleugeret

Ja ha arribat la temporada de préssecs, tant temuda i alhora tant desitjada!

Que difícil es fa apreciar una fruita que la tens en tanta quantitat! Com sempre, volem el que no tenim i quan ho tenim ens costa apreciar-ho! Doncs bé, com cada any, toca inventar-se noves receptes per aprofitar l'excedent de préssecs de la vinya del meu pare.

Volia fer una mousse de préssec, però buscant per la xarxa, totes les mousses duien nata o ingredients molt potents,  i jo volia que fos ben lleugereta! I ho vaig aconseguir!

Dedico aquesta mousse a la Neus i al Jordi! Que els hi encanta la cuina i disfruten molt amb el menjar, com jo! ....Per aquelles paelles de Calella que disfrutàvem junts ara fa uns quants anyets!

Ingredients (per dos motlles):

- 300g préssecs de vinya
- 500 ml de suc de préssec natural
- 200 g philadephia light (o no)
- 130 g sucre 
- 1 sobre i una culleradeta de gelatina en pols (o 7 fulles)
- 3 clares d'ou
- Pessic de sal

- Base de pa de pessic (jo el vaig comprar)

PER DECORAR:

- Atmetlla crocant


Preparació:

1. Barregem al gelatina amb 100 ml del suc. 

2. Escalfem la resta (400 ml) del suc de préssec i quan comenci a bullir hi afegim la resta de suc amb la gelatina integrada. Batim bé amb una túrmix.

3. Seguidament hi afegim els préssecs de vinya a trossets, els sucre i la philadelphia. Tornem a batre bé fins que tinguem una crema ben homogènea. Reservem.

4. Muntarem 3 clares d'ou (que les tindrem a temperatura ambient) amb un pessic de sal. Un cop muntades les incorporarem, amb una espàtula, dins la mousse, per donar-li volum i textura.

5.  Preparem la base del pastís. Agafem un motlle rectangular i tallem el pa de pessic de la mida del motlle. El col·loquem a la base i, per sobre, hi afegim la mescla de la mousse que havíem reservat. (La recepta ens dóna per dos motlles rectangulars)

6. Deixem refredar a la nevera. 

NOTA: Està molt més bo d'un dia per l'altre!

7. Un cop fred el decorem amb la mermelada de préssec i una mica d'atmetlla crocant!


Un pastís mousse lleugeret, amb un toc de préssec ideal. Li he posat pastís de nom perquè dur una base de pa de pessic, però la textura és una mescla de flam i mousse. Una delícia!

Aquí us deixo alguns dels préssecs utilitzats a la recepta:


A disfrutar-lo i .....Bon profit!

7 comentarios:

  1. Tens raó, sempre volem el que no tenim!! Perquè jo ara mateix desitjaria tenir tots aquests préssecs de la vinya del teu pare... hi hi hi. A casa teníem albercocs, quan érem petits, i també els havíem d'aprofitar com fos perquè maduraven tots alhora. Ara, que gaudíem d'unes melmelades boníssimes tot l'any! Aquest pastisset teu és molt bona opció! Petons

    ResponderEliminar
  2. Com sempre donant-nos receptes delicioses amb uns préssecs envejables. Qui en pogués tenir uns quants
    petonets wapa

    ResponderEliminar
  3. El pastís de préssec queda molt bo! a l'estiu sempre en cau un! Aquest es veu molt bo! ja m'agradaria tenir préssecs de casa...! petó

    ResponderEliminar
  4. Si no fós perquè em cau una mica lluny, vindria a buscar-te préssecs, que m'encanten! I a més faria el pastís, que té molt bona pinta!
    Petons guapa!

    ResponderEliminar
  5. Quina sort gaudir de fruita pròpia, collida madurada a l'arbre.
    Fer-ne una mousse em sembla una idea molt llaminera per aprofitar l'excedent. Té una pinta deliciosa!

    ResponderEliminar
  6. Deu quedar deliciós amb fruita natural. I una manera molt bona d'aprofitar la fruita, m'agrada!
    Marta

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!