Buscar este blog

lunes, 22 de febrero de 2016

Pestiños, a la meva manera

La setmana passada em va agafar l'atull de menjar bunyols de quaresma. Però era dilluns, i molts forns de pa estan tancats, a més a més, els que estan oberts són molt industrials..... Total que vaig acabar buscant la recepta, però em faltaven molts ingredients, i temps, no tenia ganes d'esperar a que fermentés la massa i tota la pesca.

Llavors vaig pensar en un altre dolç de setmana santa, que es menja molt a Andalucia, i que nose si he tastat mai. Els "pestiños". Vaig veure que la recepta era molt senzilla, això si, està versionada a la meva manera. 

Una bomba, però deliciosa! :)

Ingredients:

- 125 g oli d'oliva extra verge
- 125 g mistela
- 360 g farina de força
- Polsim de canyella
- Ralladura de llimona

- Oli de girasol (per fregir)
- Sucre blanc (per arrebossar)
- Mistela


Preparació:

1. En un bol barregem l'oli amb la mistela, la canyella i la ralladura de llimona. Anem afegint la farina fins acabar-la i ho amassarem bé amb les mans, fins que ens quedi una bola tova però que no se'ns enganxa als dits gràcies a la quantitat d'oli de la massa.

2. Posem l'oli de girasol a escalfar, i de mentres anirem fent petites boletes de massa, que aplanarem amb el corró i, seguidament, tancarem les dues puntes oposades per formar els pestiños. Quan l'oli començi a bullir ja podem anar afegint els pestiños.

3. Un cop estiguin ben daurats, els escorrem en paper de cuina i els arrebossem amb sucre i unes gotes de mistela, per donar-li més sabor. 

També li podem canviar la mistela per anís, cointreau...el que més us agradi.

I vet aquí un dolç de setmana santa!

Bon profit!

11 comentarios:

  1. Roser, tens una manera molt bona de preparar aquest dolç de setmana santa.
    Una abraçada

    ResponderEliminar
  2. Mare meva... bomba però boníssimes !!!!
    Ptnts
    Glòria

    ResponderEliminar
  3. Si et venen de gust ja saps a menjar ho que sigui, aprofita ara, hehehe. Segur que estaven ben bons aquests "pestiños", venen ganes de entrar a la cuina i ficar les mans a la massa.
    Petons.

    ResponderEliminar
  4. Aunque sean a tu manera, bien buenos sin duda alguna.
    peto

    ResponderEliminar
  5. Roser , que buenos , me encanta como te quedaron a tu manera
    besinos

    ResponderEliminar
  6. Quina bona olor que devia fer la cuina, oi?
    Que bons que són els dolços de quaresma!
    Petons

    ResponderEliminar
  7. Segur que boníssims Roser, tot el que fem és a la nostra manera...!!petó

    ResponderEliminar
  8. Aprofita ara d'aquets "antojillos"...jaa
    Fan molt bona pinta aquetspestiños.
    Petons

    ResponderEliminar
  9. Holaa! Fa molt de temps que no visito les cuines, i ara em trobo amb un munt de receptes delicioses!!! Els pestinyos m'encanten! Petons

    ResponderEliminar
  10. No he fet mai pestiños, a casa els dolços fregits no tenen gaire èxit... per`jo també tinc molta curiositat!

    ResponderEliminar
  11. A mí me encantan los pestiños, pero en casa siempre hemos comido los que están bañados en miel. Además es curioso, supongo que por alguna zona de Andalucía serán típicos de Semana Santa, pero yo siempre los he comido por Navidad. Me gustaría probar uno de los tuyos

    Abrazos!!!

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!