Buscar este blog

martes, 3 de enero de 2017

Tàrtar d'algues

Començem l'any a tope d'energia i amb ganes de dur a terme tots els propòsits d'any nou, oi?

Molta gent es proposa baixar de pes, és un clàssic de cada any, sobretot després de les festes, de menjar tants productes dolços i pesats.

Avui començem a posar remei a aquest propòsit fent un tartar d'algues que agradarà a tothom, perquè no té gust a algues, és deliciós!!! Té gust als condiments que hi afegim, o al oli d'oliva, si és de primera premsada en fred.

Ingredients (per un potet):

- Un grapat d'algues deshidratades (jo vaig utilitzar kombucha, kombu, nori)
- 1 cullerada de vinagre de poma
- 1 pessic de gingebre fresc ratllat
- 1 pessic de cúrcuma en pols
- Herbes aromàtiques (orenga...)
- Oli d'oliva 

- Altres: all, tàperes, cogombrets, ceba tendra....


Preparació:

1. Rehidratem les algues amb aigua durant 1 hora aproximadament.

2. Un cop rehidratades, les escorrim bé i les tallem a trossets ben petits o les passem per una processadora/picadora. Jo les vaig picar amb la picadora, perquè amb el ganivet em costava molt.

3. Les afegim dins el pot on conservarem el tàrtar. I hi introduïm el vinagre, el gingebre, la cúrcuma i totes les altres herbes o ingredients que hi volguem afegir per donar-li color i sabor. Finalment ho cobrim amb un oli d'oliva del bo, i ja està llest per menjar!

A mi m'encanta per untar torrades o posar sobre les cremes de verdures, és un manjar super super saludable!!! Potser la pinta no és la millor però el vostre cos us ho agrairà!

Els alls negres encara faran una torrada més nutritiva!


Ànims a tots amb els vostres propòsits d'any nou!!

Bon profit!!

3 comentarios:

  1. Els proposits sempre son molt bons, peeeeeero. jejeje.
    Bon plat per alleugerar el pes.
    Una abraçada.

    ResponderEliminar
  2. A veure si m'animo amb les algues... mira que de vegades n'he comprat però com no se utilitzar-les allà es queden... Bon Any!!

    ResponderEliminar
  3. Roser, confío en que consigas llevar a término todos tus propósitos y, como tú dices, con mucha energía.

    Veo que vienes en plan saludable, está bien después de tanta comilona, yo sin embargo he regresado con una receta dulce, no tengo arreglo jajaja

    Abrazos y feliz año nuevo!!

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!